22.00: Wij gaan lekker verder met pilsen! Tot morgen!
21.46: Een leuke avond! We hebben een heerlijk verzorgde bbq met de nodige biertjes. Natuurlijk worden er door iedereen weer leuke en interessante verhalen verteld. Hieronder voor jullie ook het verhaal van dagwinnaar Lennardt Batenburg:
'Bijzondere dag met erg veel verschillende soorten weer. Op het moment van openen van de startlijn zag het er nog niet heel fantastisch uit dus een half uurtje gewacht totdat het beter werd. Meteen een lange steek en pas bij Kamp-Lintfort de eerste bel, wel meteen 3.5 op de integrator. Tot voorbij het eerste keerpunt ging het daarna als een speer, totdat 'het grote blauwe gat' richting Bocholt opdoemde. Vrij groot stuk via Borken om moeten vliegen om bij het tweede keerpunt te kunnen komen, maar vanaf daar ging het weer hard. Bij het laatste keerpunt weer op de rem vanwege veel uitspreiding. Bij de koeltoren van Dinslaken langzaam omhoog en daarna samen met Hadriaan (S9) de Rijn overgestoken. Daar weer met een halfje genoegen moeten nemen totdat net wat zuidelijker in de zon een nieuw plukje ontstond. Die gaf 3 meter stijgen waarna nog maar 100m nodig was om op final glide te gaan. Onder de TMA van Duisburg stond een klein straatje waarmee het biertje na de finish binnen bereik was. Hadriaan, bedankt voor je begeleiding bij het laatste keerpunt. Ook de andere coaches bedankt voor de support, erg leerzaam op deze manier!'
19.30: De-briefing!
Een lastig dagje. Op meerdere plaatsen flinke afscherming. Toch een mooie wedstrijddag gehad met meerdere finishes. Hadriaan begint met een aantal vliegtechnische zaken van vandaag. Blijf hoog onder de wolken en draai richting het keerpunt in. Andy geeft als tip dat je lokaal informatie kan opvragen als je niet zeker weet hoe het gebied zich ontwikkeld. Bij Bocholt ontwikkelde zich een blauw gat, waardoor je van koers af moest wijken. Hadriaan vloog vandaag met de eerste ploeg mee. Zuiderlijk met de INF gevlogen, helaas op dat punt bij Kamp Lindfort een aantal buitenlandingen. De laatste ploeg had meer geluk met latere ontwikkelingen waardoor de meerderheid rond zijn gevlogen. Hadriaan geeft tot slot als compiment dat iedereen verder prima en veilig heeft gevlogen!
Bas laat nu zien hoe alle vluchten zijn verlopen in SeeYou, erg interessant om te zien. Je kan goed zien hoe de eerste kisten zijn afgevlogen en welke kisten wat achterbleven. Ook zie je precies waar het blauwe gat ontstond, waardoor de meeste kisten behoorlijk zijn omgevlogen naar Bocholt.
Daguitslagvan vandaag:
1. INF Lennart Batenburg 2. SO Christiaan Verhulst 3. 4F Maurits van Lelyveld
Nu lekker barbecuen, eet smakelijk allemaal en tot morgen!
17.25: Zo, dat was het weer. Tijd voor het inleveren van alle vluchten en wachten op de uitslag!!
17.25: VN en HT zijn onderweg naar huis. Opgesleept vanuit kamp lintfort.
16.35: VK weer geland op Venlo na een sleepstart vanaf Kamp-Lintfort.
16.33: VP en 15 gefinished!
16.31: KE gefinished.
16.29: 15 is 10km uit!
16.24: 4F gefinished.
16.22: NX en 4D gefinished op Venlo.
16.20: M8 samen met SEI weer terug op Venlo, mooie finish samen!!
16.18: SO gefinished!
16.17: Er gebeurt veel op de radio! De vliegers moeten werken om thuis te komen...
16.15: T10 geland op Venlo!
16.05: VK, VN en HT buitengeland op Kamp-Lintfort
16.00: T10 10 km uit!
15.50: De scout, Hadriaan, is geland op het veld. Voor alle toeschouwers, laag en hard!
15.48: 4A buitengeland in de buurt van Bocholt... De ophaler gaat zometeen op pad!
15.40: H8 is geland op vliegveld Krefelt
15.39: H5 buiten...
15.37: Mooie finish voor de INF! netjes!
15.28: EC heeft het niet gered. Staat buiten ergens bij de Rijn.
15.20: 4 km voor Bocholt buitengeland.
15.14: LG buiten gelandt, helaas!! Gauw rijden en op tijd terug voor de bbq!
Bas Seijfert (SEI)
14.12: KE gaat het nog een keer proberen, succes!
13.59: KE teruggevlogen om nogmaals over de startlijn te gaan. Problemen met de GPS antennes.
13.04: Een aantal kisten zijn over de lijn gevlogen! Voor ons nu geduldig wachten totdat er meer nieuws komt!
12.57: Startlijn is geopend!
12.53: Ook de vliegers die buiten mededingen meedoen zijn de lucht in.
12.42: Alle deelnemers zijn de lucht in. Over 15 minuten gaat de startlijn open! Scout Bas gaat ook vertrekken.
12.25: Een aantal goeie tips gaan er over de radio, fijn die scouts!
12.15: Ook de EC gaat voor de tweede ronde: geland!
12.10 Fijn, zo'n blauw gat... LG geland...
12.00: De eerste deelnemers zijn gestart! Succes!
11.50: Andy roept op dat als Hadriaan de lucht in is, ook de deelnemers kunnen starten!
11.45: VP is gestart. Andy vliegt vandaag samen met deelnemer Martijn Janssen.
10.00: Goedemorgen! Tijd voor de briefing.
De meteo wordt vandaag gegeven door Hadriaan van Nes. Hij zal vandaag gaan scouten in de S9. Daarnaast hebben we nog twee scouts, namelijk Bas Seijffert in de SEI en Andy van Helden in de VP. Wat een luxe!
Vandaag begint met een lage basis. Maar het zal al gauw open gaan breken. Vanaf een uurtje of 12 cumels, basis op 600 meter. Rond 13.00 uur zal de basis op een hoogte van meer dan 1000 meter zitten. Er is wat kans op overontwikkeling en spreiding.
Tip van Hadriaan is om rond vijf uur op final glide te gaan aangezien het rond zes uur dicht gaat trekken.
De opdracht: Venlo hangaar - Dorsten kanaal - Bocholt - Hunxe - Venlo finish, 163,6 km. De vliegers worden door Andy kort ondervraagt over het optimaal vliegen van deze route. Ook de B-opdracht wordt besproken: Bruggen - Horst - Kamp Lintfort - Venlo finish, 108,2 km. Maar we gaan natuurlijk voor de A-opdracht!
Vanavond BBQ, dus hopelijk een hoop mooie finishes op Venlo vanavond!
Tot straks!
|